onlinertjes.be
  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

onlinertjes.be

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK
ZAKELIJK

Effectieve reclame anno 2020

door Redactie maart 21, 2020
geschreven door Redactie
effectieve reclame

Timing en frequentie

Reclameboodschappen dienen op te vallen. Dat is lastig omdat de consument dagelijks overspoeld wordt met reclame. Via de media zoals radio en tv commercials, internetbanners, krantenadvertenties en billboards en stoepborden. Hoe val je eigenlijk nog op in die massa?

Prikkels

Bij een teveel aan boodschappen of prikkels wordt informatie genegeerd. Dit betekent dat boodschappen niet meer worden opgenomen in het bewustzijn maar in het onderbewustzijn. Het onderbewustzijn is een grote vergaarbak wat ontstaan is uit ervaringen en de daaraan gekoppelde positieve en negatieve belevingen. De reclameboodschap wordt dus geassocieerd met het verleden. Dit geeft ook aan dat reclame effect gaat krijgen als het voldoende herhaald wordt.

Herhaling

Het herhalen van boodschappen is een oude reclame wijsheid. Een boodschap dient meerdere malen herhaald te worden. Ook de plek van de reclame is bepalend. De reclame moet op drukke punten zichtbaar zijn zoals in wachtruimten, treinstations, maar ook op drukbezochte websites en social netwerken. Door reclame bij publieksevenementen bereikt men de gewenste doelgroep zoals popconcerten, de huishoudbeurs en sportevenementen.

Binding

Klantbinding is een beproefde methode om reclame te maken. Supermarkten bieden vaste klanten bonusaanbiedingen naar gelang de klant aankopen doet. Reclame wordt steeds meer individueel gericht. Aan de hand van de gekochte producten, krijgt de klant persoonlijke aanbiedingen die uitsluitend voor hem of haar bedoeld zijn. Ahold zal de koopzegels nooit afschaffen ook niet als de bankrente op spaarrekeningen negatief zijn. Sinds jaar en dag is deze vorm van klantbinding effectief gebleken.

Doelgroep

Uit vele onderzoeken blijkt dat het essentieel is dat het duidelijk moet zijn voor wie de reclame bedoeld is. Elke specifieke klant heeft zijn eigen benadering. De gekozen reclamevorm moet perfect aansluiten aan het type klant. Dit geldt ook voor de wijze van adverteren. Ahold brengt op een eigen wijze tv commercials, maar ook de wekelijkse bonusfolder wordt jarenlang elke zaterdag in de brievenbus gestopt. Het toont aan dat de papieren reclamevorm in de vorm van flyers of folders bijvoorbeeld verzorgd door drukland.be nog steeds effectief is.

klantenbindingprikkelsreclamesocial media
0 comment
0
FacebookTwitterPinterest
Redactie

vorig artikel
Welke babykleding geef je bij een babyshower?
volgende artikel
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een nieuwe eetkamertafel?

Deze artikelen vind je wellicht ook leuk

Oorlog, energie en inflatie zetten huizenmarkt onder druk

april 30, 2022

Hoe maak je je onderneming in sneltempo bekend?

januari 31, 2022

Hoe overleef je een zakenreis?

november 30, 2021

Multichannel: wat is het en wat betekent het...

september 22, 2021

Zijn alle zakenvrouwen onuitstaanbaar?

augustus 31, 2021

Voor- en nadelen van werken als zelfstandige

juli 26, 2021

Hoe effectief zijn kuchschermen?

maart 4, 2021

Luxe automatten voor uw bedrijfsauto

januari 13, 2021

Op deze manier houd jij je werknemers tevreden!

november 5, 2020

Geld verdienen terwijl je reist? Start je eigen...

maart 24, 2020

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie...

  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

Recente artikelen

  • Denkspellen
  • Een boost na de winter
  • Alles wat je moet weten over een elektrische fiets
  • Strak of romantisch? Kleed je ramen aan in jouw stijl
  • 5 fantastische tips om je kleine badkamer groter te doen lijken
  • Het Met Gala
  • Oorlog, energie en inflatie zetten huizenmarkt onder druk
  • Een lokale Audi dealer zoeken? Dat doe je zo!
  • Reizen rond de Mont Ventoux
  • De voordelen van een houten tuinhuis

Categorieën

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

Recente artikelen

  • Denkspellen

    mei 23, 2022
  • Een boost na de winter

    mei 20, 2022
  • Alles wat je moet weten over een elektrische fiets

    mei 20, 2022
  • Strak of romantisch? Kleed je ramen aan in jouw stijl

    mei 20, 2022

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie zit

    maart 18, 2019
  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

    maart 21, 2019
  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

    april 24, 2019
  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

    februari 10, 2020
  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

    april 18, 2019

Over ons

Onlinertjes.be is het blog voor mensen die méér willen! Lifestyle, fashion, gadgets, luxury, auto's, vrouwen en nog veel meer. Onlinertjes.be het leukste blog van België! Adverteren
Tips
Over ons
Contact

Footer Logo

Adverteren Tips Over ons Contact ©2005-2019 - Onlinertjes.be. Alle rechten voorbehouden.