onlinertjes.be
  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

onlinertjes.be

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK
ZAKELIJK

Effectieve reclame anno 2020

door Redactie maart 21, 2020
geschreven door Redactie
effectieve reclame

Timing en frequentie

Reclameboodschappen dienen op te vallen. Dat is lastig omdat de consument dagelijks overspoeld wordt met reclame. Via de media zoals radio en tv commercials, internetbanners, krantenadvertenties en billboards en stoepborden. Hoe val je eigenlijk nog op in die massa?

Prikkels

Bij een teveel aan boodschappen of prikkels wordt informatie genegeerd. Dit betekent dat boodschappen niet meer worden opgenomen in het bewustzijn maar in het onderbewustzijn. Het onderbewustzijn is een grote vergaarbak wat ontstaan is uit ervaringen en de daaraan gekoppelde positieve en negatieve belevingen. De reclameboodschap wordt dus geassocieerd met het verleden. Dit geeft ook aan dat reclame effect gaat krijgen als het voldoende herhaald wordt.

Herhaling

Het herhalen van boodschappen is een oude reclame wijsheid. Een boodschap dient meerdere malen herhaald te worden. Ook de plek van de reclame is bepalend. De reclame moet op drukke punten zichtbaar zijn zoals in wachtruimten, treinstations, maar ook op drukbezochte websites en social netwerken. Door reclame bij publieksevenementen bereikt men de gewenste doelgroep zoals popconcerten, de huishoudbeurs en sportevenementen.

Binding

Klantbinding is een beproefde methode om reclame te maken. Supermarkten bieden vaste klanten bonusaanbiedingen naar gelang de klant aankopen doet. Reclame wordt steeds meer individueel gericht. Aan de hand van de gekochte producten, krijgt de klant persoonlijke aanbiedingen die uitsluitend voor hem of haar bedoeld zijn. Ahold zal de koopzegels nooit afschaffen ook niet als de bankrente op spaarrekeningen negatief zijn. Sinds jaar en dag is deze vorm van klantbinding effectief gebleken.

Doelgroep

Uit vele onderzoeken blijkt dat het essentieel is dat het duidelijk moet zijn voor wie de reclame bedoeld is. Elke specifieke klant heeft zijn eigen benadering. De gekozen reclamevorm moet perfect aansluiten aan het type klant. Dit geldt ook voor de wijze van adverteren. Ahold brengt op een eigen wijze tv commercials, maar ook de wekelijkse bonusfolder wordt jarenlang elke zaterdag in de brievenbus gestopt. Het toont aan dat de papieren reclamevorm in de vorm van flyers of folders bijvoorbeeld verzorgd door drukland.be nog steeds effectief is.

klantenbindingprikkelsreclamesocial media
0 comment
0
FacebookTwitterPinterest
Redactie

vorig artikel
Welke babykleding geef je bij een babyshower?
volgende artikel
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een nieuwe eetkamertafel?

Deze artikelen vind je wellicht ook leuk

Je eerste internationale stappen op zakelijk vlak: 6...

mei 27, 2024

Risico’s en uitdagingen bij ERP-implementatie in voorraadbeheer

maart 29, 2024

Bedrijfsprocessen verbeteren? Zo begin je eraan

december 28, 2023

Hoe outsourcing jouw bedrijf kan redden

september 18, 2023

 Zo ontwerp jij een oerdegelijk intranet voor jouw...

juni 1, 2023

Telefonie voor bedrijven: al gedacht aan VoIP? 

januari 24, 2023

Hoe verwerf je naamsbekendheid voor je bedrijf?

november 30, 2022

Ga voor meer efficiëntie in je bedrijf 

oktober 21, 2022

Hoe bereid je je voor op het perfecte...

september 30, 2022

Wat zijn interessante investeringen?

augustus 25, 2022

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie...

  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

Recente artikelen

  • Liefde roest niet: onmisbare auto gadgets voor de moderne oldtimer eigenaar
  • Weekendje weg: geheimen voor hotelkortingen
  • De ideale filmervaring: hoe jij jouw eigen home cinema maakt
  • Je eerste internationale stappen op zakelijk vlak: 6 handige tips
  • Hou je leven in balans: mindfulness als rode draad
  •  Zo boost jij je immuunsysteem
  • Risico’s en uitdagingen bij ERP-implementatie in voorraadbeheer
  • Al dansend aan je conditie werken doe je zo!
  • Zo plan je de perfecte bruiloft!
  • Slimme tips om goedkoper op vakantie te gaan

Categorieën

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • Uncategorized
  • WONEN
  • ZAKELIJK

Recente artikelen

  • Liefde roest niet: onmisbare auto gadgets voor de moderne oldtimer eigenaar

    maart 7, 2025
  • Weekendje weg: geheimen voor hotelkortingen

    augustus 17, 2024
  • De ideale filmervaring: hoe jij jouw eigen home cinema maakt

    juli 23, 2024
  • Je eerste internationale stappen op zakelijk vlak: 6 handige tips

    mei 27, 2024

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie zit

    maart 18, 2019
  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

    maart 21, 2019
  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

    april 24, 2019
  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

    februari 10, 2020
  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

    april 18, 2019

Over ons

Onlinertjes.be is het blog voor mensen die méér willen! Lifestyle, fashion, gadgets, luxury, auto's, vrouwen en nog veel meer. Onlinertjes.be het leukste blog van België! Adverteren
Tips
Over ons
Contact

Footer Logo

Adverteren Tips Over ons Contact ©2005-2019 - Onlinertjes.be. Alle rechten voorbehouden.