onlinertjes.be
  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

onlinertjes.be

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK
ZAKELIJK

Effectieve reclame anno 2020

door Redactie maart 21, 2020
geschreven door Redactie
effectieve reclame

Timing en frequentie

Reclameboodschappen dienen op te vallen. Dat is lastig omdat de consument dagelijks overspoeld wordt met reclame. Via de media zoals radio en tv commercials, internetbanners, krantenadvertenties en billboards en stoepborden. Hoe val je eigenlijk nog op in die massa?

Prikkels

Bij een teveel aan boodschappen of prikkels wordt informatie genegeerd. Dit betekent dat boodschappen niet meer worden opgenomen in het bewustzijn maar in het onderbewustzijn. Het onderbewustzijn is een grote vergaarbak wat ontstaan is uit ervaringen en de daaraan gekoppelde positieve en negatieve belevingen. De reclameboodschap wordt dus geassocieerd met het verleden. Dit geeft ook aan dat reclame effect gaat krijgen als het voldoende herhaald wordt.

Herhaling

Het herhalen van boodschappen is een oude reclame wijsheid. Een boodschap dient meerdere malen herhaald te worden. Ook de plek van de reclame is bepalend. De reclame moet op drukke punten zichtbaar zijn zoals in wachtruimten, treinstations, maar ook op drukbezochte websites en social netwerken. Door reclame bij publieksevenementen bereikt men de gewenste doelgroep zoals popconcerten, de huishoudbeurs en sportevenementen.

Binding

Klantbinding is een beproefde methode om reclame te maken. Supermarkten bieden vaste klanten bonusaanbiedingen naar gelang de klant aankopen doet. Reclame wordt steeds meer individueel gericht. Aan de hand van de gekochte producten, krijgt de klant persoonlijke aanbiedingen die uitsluitend voor hem of haar bedoeld zijn. Ahold zal de koopzegels nooit afschaffen ook niet als de bankrente op spaarrekeningen negatief zijn. Sinds jaar en dag is deze vorm van klantbinding effectief gebleken.

Doelgroep

Uit vele onderzoeken blijkt dat het essentieel is dat het duidelijk moet zijn voor wie de reclame bedoeld is. Elke specifieke klant heeft zijn eigen benadering. De gekozen reclamevorm moet perfect aansluiten aan het type klant. Dit geldt ook voor de wijze van adverteren. Ahold brengt op een eigen wijze tv commercials, maar ook de wekelijkse bonusfolder wordt jarenlang elke zaterdag in de brievenbus gestopt. Het toont aan dat de papieren reclamevorm in de vorm van flyers of folders bijvoorbeeld verzorgd door drukland.be nog steeds effectief is.

klantenbindingprikkelsreclamesocial media
0 comment
0
FacebookTwitterPinterest
Redactie

vorig artikel
Welke babykleding geef je bij een babyshower?
volgende artikel
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een nieuwe eetkamertafel?

Deze artikelen vind je wellicht ook leuk

Luxe automatten voor uw bedrijfsauto

januari 13, 2021

Op deze manier houd jij je werknemers tevreden!

november 5, 2020

Geld verdienen terwijl je reist? Start je eigen...

maart 24, 2020

Thuis een eigen zaak runnen: voor- en nadelen

maart 12, 2020

Goedkope en effectieve reclame

februari 6, 2020

Voor- en nadelen van werken met een zakenpartner

december 31, 2019

Zo presenteer je je product op de meest...

september 26, 2019

Wat is een ‘bodstrategie’ op Facebook?

augustus 21, 2019

Eenvoudig nieuwsbrieven maken en versturen via Mailchimp

augustus 15, 2019

Financieringsmogelijkheden voor ZZP’ers

april 30, 2019

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie...

  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

  • 4

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

  • 5

    Aandachtpunten bij het uitzoeken van een lamp

Recente artikelen

  • Dé modetrends voor 2021!
  • Luxe automatten voor uw bedrijfsauto
  • Waarom vakantie in eigen land steeds populairder wordt
  • Gezellig en coronaproof het nieuwe jaar in!
  • Blijven sporten tijdens Corona
  • Veel thuis met je partner door corona? zo stimuleer je de intimiteit tussen jou en je geliefde
  • Wonen in de stad of op het platteland?  
  • Leuke en originele alternatieven voor een kerstboom
  • Zwanger? Deze planning zorgt voor rust!
  • Wat zijn de populairste seksspeeltjes?

Categorieën

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

Recente artikelen

  • Dé modetrends voor 2021!

    januari 18, 2021
  • Luxe automatten voor uw bedrijfsauto

    januari 13, 2021
  • Waarom vakantie in eigen land steeds populairder wordt

    januari 8, 2021
  • Gezellig en coronaproof het nieuwe jaar in!

    december 31, 2020

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie zit

    maart 18, 2019
  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

    maart 21, 2019
  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

    april 24, 2019
  • 4

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

    april 18, 2019
  • 5

    Aandachtpunten bij het uitzoeken van een lamp

    april 5, 2019

Over ons

Onlinertjes.be is het blog voor mensen die méér willen! Lifestyle, fashion, gadgets, luxury, auto's, vrouwen en nog veel meer. Onlinertjes.be het leukste blog van België! Adverteren
Tips
Over ons
Contact

Footer Logo

Adverteren Tips Over ons Contact ©2005-2019 - Onlinertjes.be. Alle rechten voorbehouden.