onlinertjes.be
  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

onlinertjes.be

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK
ZAKELIJK

Welke mogelijkheden biedt virtual reality voor marketeers?

door Redactie maart 22, 2019
geschreven door Redactie
virtual reality

Nog maar enkele jaren geleden leek computer gegenereerde simulatie, beter bekend als Virtual Reality (VR), meer op iets uit een sciencefictionfilm dan iets dat daadwerkelijk uit kon groeien tot een standaard. Dankzij de komst van innovatieve VR-producten zoals de Samsung Gear VR en de Oculus is inmiddels duidelijk dat VR een blijvertje is. Tegenwoordig is het allang niet meer alleen iets uit films. Ook in de marketingwereld beginnen steeds meer adverteerders gebruik te maken van virtual reality.

Is VR gewoon een rage?

‘Virtual Reality’ is gewoon een rage, zeiden sommige mensen een paar jaar geleden. Ze bleken het bij het verkeerde eind te hebben. VR kan de marketing- en adverteerderswereld sterk beïnvloeden. Dit vraagt om een uitgebreid onderzoek: op welke wijze kan virtual reality impact hebben? Goldman Sachs Research verdiepte zich in 2016 in het lot van de virtuele werkelijkheid. Het concludeerde dat computer gegenereerde simulaties de wereld net zo gaan veroveren als de mobiele telefoon. Het bedrijf KZero verwacht zelfs dat de Virtual Reality markt binnen afzienbare tijd meer dan vijf miljard dollar waard zal worden.

Interesse van Facebook in VR

Dat VR veel potentie heeft, blijkt ook uit het feit dat grote bedrijven zoals Facebook interesse hebben in de technologie. Zo bracht de social media gigant onder andere Facebook Spaces op de markt, speciaal gericht aan klanten van Oculus Rift. Met deze app kan men in contact komen met drie Facebook vrienden die ook een VR-bril hebben. Op die manier ontdek je dus samen de virtuele wereld.

Welke mogelijkheid biedt VR voor marketeers

Voor marketeers van Facebook en andere bedrijven biedt VR interessante mogelijkheden. Zo kan de technologie de klantervaring versterken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een winkel te bekijken zonder dat men het huis hoeft te verlaten. Het enige wat klanten hoeven te doen is een VR-bril opzetten. Daardoor komt een bedrijf of merk dichter bij huis dan ooit. Dit is precies waar adverteerders naar streven: meer betrokkenheid en vertrouwen onder klanten.

Lees ook: hoe boek je succes met leads?

Live video’s

De afgelopen jaren zijn steeds meer bedrijven begonnen met het uitzenden van een live video, zowel op Facebook als Instagram. Ze streamen bijvoorbeeld een bepaalde aangelegenheid of organiseren zogeheten ‘Q&A’s waarbij klanten alle vragen mogen stellen die ze maar bedenken kunnen. Deze live video’s bieden de mogelijkheid om met klanten te communiceren. De klant kan een merk of bedrijf beter leren kennen dan ooit. Hij of zij is in staat om een sociale ervaring op te doen in een geavanceerde wereld. Live video’s en virtual reality openen wat dat betreft een geheel nieuwe wereld.

De simulatie stoel van Tom’s Shoes

Adverteerders hebben met behulp van virtual reality de mogelijkheid om op inventieve wijze contact te maken met hun klanten. Het bedrijf ‘Tom’s Shoes’ is daar een uitgelezen voorbeeld van. Het maakt gebruik van een speciale simulatorstoel in Californië die klanten uit een geheel ander deel van de wereld kunnen gebruiken. Na het opzetten van een VR-bril krijgen ze een compleet beeld van het aanbod van Tom’s Shoes. Op die manier leert men op een geheel andere en inventieve manier het schoenenmerk kennen. Het is dan ook niet meer nodig om de schoenen in de winkel te passen, al is dat natuurlijk altijd een optie,

Game of Thrones

Een ander goed voorbeeld van een VR-toepassing door marketeers is de tv-serie ‘Game of Thrones’. Het gebruikte als een van de allereerste televisieprogramma’s de virtuele techniek om kijkers de tentoonstelling ‘Ascend the Wall’ te laten ervaren. Ook plaatsen de makers van de serie fans ‘in de tv-serie’ door ze in bekende scènes. Daardoor heeft men het gevoel dat ze deelnemen aan het verhaal in plaats van dat ze het alleen bekijken.

virtual reality
0 comment
0
FacebookTwitterPinterest
Redactie

vorig artikel
Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?
volgende artikel
Google AdWords zoekwoordenonderzoek is niet compleet zonder deze stappen

Deze artikelen vind je wellicht ook leuk

Je eerste internationale stappen op zakelijk vlak: 6...

mei 27, 2024

Risico’s en uitdagingen bij ERP-implementatie in voorraadbeheer

maart 29, 2024

Bedrijfsprocessen verbeteren? Zo begin je eraan

december 28, 2023

Hoe outsourcing jouw bedrijf kan redden

september 18, 2023

 Zo ontwerp jij een oerdegelijk intranet voor jouw...

juni 1, 2023

Telefonie voor bedrijven: al gedacht aan VoIP? 

januari 24, 2023

Hoe verwerf je naamsbekendheid voor je bedrijf?

november 30, 2022

Ga voor meer efficiëntie in je bedrijf 

oktober 21, 2022

Hoe bereid je je voor op het perfecte...

september 30, 2022

Wat zijn interessante investeringen?

augustus 25, 2022

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie...

  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

Recente artikelen

  • Liefde roest niet: onmisbare auto gadgets voor de moderne oldtimer eigenaar
  • Weekendje weg: geheimen voor hotelkortingen
  • De ideale filmervaring: hoe jij jouw eigen home cinema maakt
  • Je eerste internationale stappen op zakelijk vlak: 6 handige tips
  • Hou je leven in balans: mindfulness als rode draad
  •  Zo boost jij je immuunsysteem
  • Risico’s en uitdagingen bij ERP-implementatie in voorraadbeheer
  • Al dansend aan je conditie werken doe je zo!
  • Zo plan je de perfecte bruiloft!
  • Slimme tips om goedkoper op vakantie te gaan

Categorieën

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • Uncategorized
  • WONEN
  • ZAKELIJK

Recente artikelen

  • Liefde roest niet: onmisbare auto gadgets voor de moderne oldtimer eigenaar

    maart 7, 2025
  • Weekendje weg: geheimen voor hotelkortingen

    augustus 17, 2024
  • De ideale filmervaring: hoe jij jouw eigen home cinema maakt

    juli 23, 2024
  • Je eerste internationale stappen op zakelijk vlak: 6 handige tips

    mei 27, 2024

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie zit

    maart 18, 2019
  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

    maart 21, 2019
  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

    april 24, 2019
  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

    februari 10, 2020
  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

    april 18, 2019

Over ons

Onlinertjes.be is het blog voor mensen die méér willen! Lifestyle, fashion, gadgets, luxury, auto's, vrouwen en nog veel meer. Onlinertjes.be het leukste blog van België! Adverteren
Tips
Over ons
Contact

Footer Logo

Adverteren Tips Over ons Contact ©2005-2019 - Onlinertjes.be. Alle rechten voorbehouden.