onlinertjes.be
  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK

onlinertjes.be

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • WONEN
  • ZAKELIJK
ZAKELIJK

Google AdWords zoekwoordenonderzoek is niet compleet zonder deze stappen

door Redactie maart 22, 2019
geschreven door Redactie
google adwords

Tientallen bedrijven creëren tegenwoordig Google AdWords campagnes om hun producten en diensten aan te prijzen. Het opzetten van een succesvolle campagne is echter niet voor iedereen eenvoudig. Deze tips helpen je hopelijk een beetje op weg.

Vooronderzoek

Uitgebreid vooronderzoek is essentieel wanneer je een advertentiecampagne creëert. Zet zodoende je doelen, budget en KPI’s duidelijk op papier. Ook is het uiteraard belangrijk dat je precies weet welke producten en diensten er in de advertentiecampagne worden aangeboden.  Vervolgens is het tijd om de relevante zoekwoorden voor je AdWords campagne te bepalen. Dit zoekwoordonderzoek verricht je aan de hand van statistieken op je website. Kijk bijvoorbeeld naar de zoekwoorden die je klanten vaak gebruiken. Zoekwoorden zijn zeer belangrijk voor je advertenties, omdat daarmee jouw diensten en producten beter gevonden worden. Een zoekwoordonderzoek vormt dan ook een van de steunpilaren van je advertentiecampagne.

Brainstormsessie

Misschien vind je het lastig om de juiste zoekwoorden te bedenken. In dat geval is het verstandig om er eens rustig voor te gaan zitten. Pak een vel papier en schrijf alvast een aantal zoekwoorden op die in je opkomen. Notities maken op een Excel bestand of een ander document op de computer mag natuurlijk ook.  Neem gerust de tijd om even te brainstormen over de zoekwoorden. Stel je bijvoorbeeld voor dat je computers verkoopt. Bedenk  goed welke zoekwoorden relevant zijn voor een eventuele AdWords.

Google Keyword Planner

Waarschijnlijk komen er tijdens het brainstormen eerst een paar algemene zoekwoorden naar boven drijven, zoals “computers kopen” en “computer kopen”. Heb je eenmaal genoeg zoekwoorden? Plaats ze dan in het programma Google Keyword Planner. Dit is een zeer handige tool waarmee je onder andere inzicht krijgt in het geschatte CPC en zoekvolume per zoekwoord. Ook geeft het programma informatie over de mogelijke concurrentie per zoekwoord.

Lees ook: zoekwoorden in een adwords campagne. Hoe zit dat precies?

Concurrentie en CPC

Bij schoenen, computers en mobiele telefoons heb je waarschijnlijk te maken met veel andere adverteerders. Zij gebruiken precies dezelfde zoekwoorden in hun AdWords campagne. Uiteindelijk is het de bedoeling dat jouw bedrijf op de eerste pagina van Google terecht komt. Je ontvangt een bod waarin staat hoeveel CPC er ingesteld  moet worden om dit te bereiken. Daarbij houdt het programma overigens geen rekening met de kwaliteit van de campagne, het zoekwoord en de advertentiegroep.

Het gebruiksvriendelijke Google Keyword Planner

Google Keyword Planner is zeer gebruiksvriendelijk. Zo voeg je vrij eenvoudig zoekwoorden toe door de optie ‘Mijn Zoekwoordideeën’ te selecteren. Vervolgens klik je op >>, waarna de zoekwoorden bewaard worden. Alle zoekwoorden kun je vervolgens met een klik op de knop opslaan in een spreadsheet.  Daarnaast helpt Google Keyword Planner je graag een handje bij het bedenken van zoekwoorden. Het programma geeft namelijk een aantal handige suggesties. Deze kun je eventueel bij ‘Mijn Zoekwoordideeën’ plaatsen. Minstens zo handig is overigens de website Ubbersuggest.io. Ook deze geeft je een aantal zoekwoord suggesties. Uiteindelijk heb je binnen korte tijd een uitgebreid bestand met mogelijke zoekwoorden op je computer staan.

adwordsgooglezoekwoordenonderzoek
0 comment
0
FacebookTwitterPinterest
Redactie

vorig artikel
Welke mogelijkheden biedt virtual reality voor marketeers?
volgende artikel
Zoekwoorden in een Google AdWords campagne: hoe zit het precies?

Deze artikelen vind je wellicht ook leuk

Telefonie voor bedrijven: al gedacht aan VoIP? 

januari 24, 2023

Hoe verwerf je naamsbekendheid voor je bedrijf?

november 30, 2022

Ga voor meer efficiëntie in je bedrijf 

oktober 21, 2022

Hoe bereid je je voor op het perfecte...

september 30, 2022

Wat zijn interessante investeringen?

augustus 25, 2022

De top 5 meest succesvolle ondernemers van 2022

juni 16, 2022

Oorlog, energie en inflatie zetten huizenmarkt onder druk

april 30, 2022

Hoe maak je je onderneming in sneltempo bekend?

januari 31, 2022

Hoe overleef je een zakenreis?

november 30, 2021

Multichannel: wat is het en wat betekent het...

september 22, 2021

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie...

  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

Recente artikelen

  • Dit zijn dé woontrends van 2023
  • Hoe overleef je de peuterpuberteit?
  • Dé fashion trends voor de lente van 2023
  • Eerste hulp bij voorbehoedsmiddelen
  • Deze 5 modeaccessoires mag je niet missen
  • Hoe creëer je een industrieel interieur?
  • 6 extreme sporten die je zeker eens moet uittesten
  • De 4 meest voorkomende kinderziektes en hoe ze te herkennen
  • Hoe merk je dat je lever overbelast is?
  • Het comfortabele gebruik van een tankkaart

Categorieën

  • BABY & KIDS
  • FASHION & BEAUTY
  • GELD
  • GEZONDHEID
  • LIEFDE
  • LIFESTYLE
  • REIZEN
  • SPORT
  • Uncategorized
  • WONEN
  • ZAKELIJK

Recente artikelen

  • Dit zijn dé woontrends van 2023

    februari 27, 2023
  • Hoe overleef je de peuterpuberteit?

    februari 27, 2023
  • Dé fashion trends voor de lente van 2023

    februari 27, 2023
  • Eerste hulp bij voorbehoedsmiddelen

    februari 21, 2023

Populaire artikelen

  • 1

    Dingen die je nooit hoeft te accepteren wanneer je in een relatie zit

    maart 18, 2019
  • 2

    Hoe begin je een succesvol eigen fashion blog?

    maart 21, 2019
  • 3

    Relatiegeschenken: hoe zet je ze (niet) in?                                

    april 24, 2019
  • 4

    Wat te doen bij slapende handen?

    februari 10, 2020
  • 5

    Klok kopen? Niet voordat je deze stappen doorlopen hebt!

    april 18, 2019

Over ons

Onlinertjes.be is het blog voor mensen die méér willen! Lifestyle, fashion, gadgets, luxury, auto's, vrouwen en nog veel meer. Onlinertjes.be het leukste blog van België! Adverteren
Tips
Over ons
Contact

Footer Logo

Adverteren Tips Over ons Contact ©2005-2019 - Onlinertjes.be. Alle rechten voorbehouden.